lørdag 2. januar 2010

Ekstrem kjendis blogging?

Ja, hva er egentlig greia med blogging?
Er det en slags dagbok som man kan dele med andre? Er det meningen at man skal ramse opp og ned med hva dagen består av, eller er det de dype underlige, og kanskje litt rare tankene og spørsmålene man skal dele med verden? Hvis så er det da meningen at jeg på ett vis skal få svar, eller er dette cyber hjernen min der jeg skal reflektere over mine egne spørsmål?
Hvis det er slik det fungerer er det da meningen at blogging skal på ett vis være gratis terapi?

Kanskje er det meningen at jeg skal komme med dagligdagse tips, eller vitser for å få folk andre til å bli nyskjerrige, eller kanskje er blogging ett rop om oppmerksomhet? Skal man syte å klage på en blogg?

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg så har jeg lest litt diverse blogger i det siste for å prøve å sette meg inn i hva denne bloggingen egentlig skal være god for, men jeg blir sannelig ikke noe klokere. Noen legger ut tips om sminke, og det er ikke bare bare, noen på ett litt ålrigt nivå, og andre på ett ja laver nivå. Noen er emo kids og bruker blogging som ett skrik for oppmerksomhet, mens andre legger ut dagligdagse ting som favoritt sanger, dagens høydepungt osv..

Som sagt skjønner jeg ikke helt greia med blogging, men en ting jeg tror jeg har oppfattet er for at folk i det hele tatt skal gidde å lese andres blogger må de enten være sykt ekstreme, eller være dyktig skrivere,eller ha ulike kjendisfaktorer med, eller at den som blogger faktisk er kjendis. Har jeg rett eller er denne nye hippe trenden også for oss "vanlige" folk?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar