onsdag 6. januar 2010

Man må plante noen frø, for å få vakre blomster!


I dag har jeg tatt meg selv i å tenke på dette herlige nye året jeg har i møte. jeg har funnet ut at jeg ønsker at herlige år skal komme med 5års mellomrom. Når jeg skriver herlige år så mener jeg de årene som skiller seg ut aller aller best. De årene du husker som det var i går fordi alt som skjedde hadde så stor betydning, og de glade minnene lever fortsatt sine glade dager. Nå til dags kan jeg vel kanskje takke både mobil applikasjoner, facebook, blogger og digitale kamera for dette, men jeg velger også å tro at minnene er så verdifulle at de kan levd like sterkt uten disse elementene.

Jeg hadde altså ett sånt herlig år for fem år siden, altså The Big 2005! Nå ønsker jeg at dette nye året skal bringe meg like mange herlige minner, store opplevelser og søte hverdagslige dager der regn lukter godt, og skyene lager små fortellinger.

Ikke missforstå meg jeg har hatt gode år etter 2005 også, men det er noe spesielt med de årene der man blir overstimulert av fantastiske opplevelser sammen med koselige smil og gale utbrudd!!
Jeg tror dette året har en god forutsetning for å bli ett Stuck on the brain år. Hvorfor jeg tror akkuratt det nå kommer nok ikke av min så kaldte femår syklus, men det kommer av alle mulighetene som ligger forran meg. Den første kommer 22januar da jeg reiser til Island for ett 5ukers opphold med praksis i en Islandsk barnehage. I tillegg skal jeg igjen bli tante til sommeren, noe jeg allerede synes er en fryd. Det eneste som kan stoppe meg i å få min egen komponerte sykus til å virke er kunn meg slev, så det vil ei skje!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar