torsdag 3. februar 2011

DESTINATION, LIVINGSTONE

Da var jeg kommet trygt frem i Livingstone, hittil har jeg erfart:

At kroppen min ikke er bygd for å sitte på fly i 10 timer
100 zambiske kwatcha er ca 1 øre i norske kr
Myggnetting kan fungere som en himmelseng, sån som jeg alltid drømte om da jeg var liten
TA MED IMODIUM OVER ALT
Det er lurt å se etter taxiskilt når man skal ta taxi, og ikke bare fargen på bilene, og at Zambier er ivrige etter å hjelpe Muzunguer (??)
Zambiske barn er nydelige
Bilene har rattet på feil side, noe som gjør at flere av studentene stadig er på vei inn i førersetet i taxiene
At toaletter behøver nødvendigvis ikke ha doring- fungerer like bra uten
Varmtvann i dusjen er for pingler og er så 2010, kald dusj er tingen

Internett i Zambia er ikke som i Norge, og derfor blir det ingen bilder på dette blogginnlegget !

2 kommentarer:

  1. Haha, kjenner meg godt igjen :)
    Bra du har et positivt inntrykk så langt,det blir bare bedre! :) (Ja, jeg er misunnelig)
    Kos deg masse frøken, og prøv å oppdater så ofte som mulig :)
    (Tips: Vi lagra innlegga på minnepenn å sendte dem på mail til familie, så de kunne legge ut, siden internetten er litt såder..:)
    Mange klemmer fra kalde trøndlag!

    SvarSlett
  2. Hvis du komprimerer bildene, får du dem ut på bloggen... men ha en god smule tålmodighet.. THIS IS AFRICA, T.I.A får du god kjennskap til! :p

    SvarSlett